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[1963년] 대한민국 - 해상운송사업법 제정
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우리나라 근대 해운의 기틀이 잡힌 것은 경제개발계획이 시작되면서 부터이다. 산업 발전으로 해상운송량이 급증함에 따라 효율적인 해운업무 수행을 위해 1960년 선박의 규격·적량·등기등록 사항, 선박의 항행 등에 효율화를 기하기 위한 선박법이 제정되었고 1963년 해상운송의 질서유지를 위한 해상운송사업법, 1967년 해운산업의 진흥을 위한 해운진흥법이 각각 제정되었다.
또한 1976년에는 항만건설·항만운영·해운행정 등을 일원화하기 위해 항만청을 발족시켰으며, 1977년에는 해운항만청으로 확대 개편하였다.
한편 그 이전인 1940년대에 국립해양대학을 통해 고급 해기사를 양성하고 자국화자국선주의自國貨自國船主義를 확립하며 대한해운공사를 설치한 것은 1960년대의 해운 발전에 큰 기틀이 되었다.
1963
The Republic of Korea│Enactment of Off-Freightment Business Act
Not until the economic development plan began did the basis of modern shipping in Korea took shape. As marine shipments increase because of industrial development, the Ships Act was enacted for making ship standards, carrying capacity, ship registration matters, and ship navigation, etc. efficient in 1960; the Off-freightment Business Act was enacted for maintenance of order in marine transportation in 1963 and the Shipping Promotion Act was enacted for promoting the shipping industry in 1967, respectively for performing efficient shipping tasks.
In addition, in 1976, the Port Administration was launched for the sake of unification of port construction, port management and marine administration, etc., and in 1977, this administration was expanded to and reorganized as the Korea Maritime & Port Administration.
Meanwhile, it became a big foundation for development of shipping circles in the 1960s to train higher-level marine technicians by establishing a national maritime college in the 1940s and establishment of Korea Shipping Corp., Ltd. while building up the principle of 'a nation's own goods in its own freighter.'
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